Reglementen senioren dames

REGLEMENT GEMEENTECUPTOERNOOI HARDENBERG 2010.

ARTIKEL 1. Deelnemende verenigingen.

Het toernooi wordt jaarlijks gespeeld en is bestemd voor mannen- en vrouwenteams.
Er wordt deelgenomen door de voetbalverenigingen uit de gemeente Hardenberg, te weten Avereest, Bergentheim, Bruchterveld, DKB'44, EMMS, Hardenberg'85, HHC Hardenberg, Kloosterhaar, MariŽnberg, SCD'83, Sc Lutten, SV Dedemsvaart, SV Gramsbergen en SVV'56.
Sc Balkburg ziet van deelname af.
Hiervoor in de plaats speelt de gemeentelijke kampioen van de A-juniorenteams.
ARTIKEL 2. Bepalingen en reglementen,
 
De wedstrijden worden gespeeld volgens bepalingen en reglementen van de KNVB, m.u.v. de volgende regels;
 
1: de gevolgen van een gele of rode kaart.
    Indien een speler een gele kaart krijgt uitgereikt, wordt dit aan de toernooileiding gemeld, die een en ander registreert.
    Bij de tweede gele kaart in een wedstrijd (dus rood) volgt automatisch uitsluiting voor de volgende wedstrijd van het 
    toernooi. Een derde gele kaart in het toernooi betekent uitsluiting voor de volgende wedstrijd.
   
    Bij een directe rode kaart volgt uitsluiting van alle nog te spelen wedstrijden in het toernooi en wordt melding gedaan
    aan de KNVB.

2: de toernooileiding stelt de speeltijd vast.

3: alle vrouwenteams hebben een gelijk aantal wissels (5).

ARTIKEL 3. Arbitrage.

De wedstrijden worden geleid door scheidsrechters van de KNVB.
 
In de poulewedstrijden tot en met de halve finales zorgen de teams zelf voor een assistent-scheidsrechter.
De leiding in de finale berust bij door de KNVB aan te stellen arbitrale trio's.
De organiserende vereniging verzorgt de aanvraag bij de KNVB.

ARTIKEL 4. Indeling en speelduur.

Er wordt bij de mannen gespeeld in vijf poules van drie teams en bij de vrouwen in twee poules van drie teams.
De loting voor de poule-indeling geschiedt jaarlijks in de maand januari c.q. februari bij de organiserende vereniging.

Speelavonden zijn maandag 31 mei, (poulewedstrijden mannen), dinsdag 01 juni (uitwijkavond mannen plus poulewedstrijden vrouwen), woensdag 02 juni (halve finales mannen en uitwijkavond vrouwen) en vrijdagavond (finales).

Mocht het programma van de finale niet geheel zijn afgerond op vrijdag, dan wordt de maandag daarna gebruikt voor de niet (uit)gespeelde wedstrijden, tenzij de organiserende vereniging en de finalisten gezamenlijk een eensluidend ander voorstel hebben.

Wanneer een wedstrijd gestaakt wordt door weeromstandigheden, dan dient deze in zijn geheel overgespeeld te worden.

Bij de mannen worden de poulewedstrijden en de halve finales afgewerkt in de vorm van een halve competitie.
De poulewedstrijden duren 2 x 20 minuten.
Direct na afloop moeten per team vijf strafschoppen (om en om) worden genomen.
 
Bij de vrouwen worden de poulewedstrijden afgewerkt in de vorm van een halve competitie.
De poulewedstrijden duren 1 x 15 minuten.

Direct na afloop moeten per team vijf strafschoppen (om en om) worden genomen.

Bij de vrouwen zijn de nummers één in de beide poules automatisch geplaatst voor de finale.

De finale mannen en vrouwen duurt 2 x 45 minuten.
Bij een gelijke eindstand volgt er bij de mannen een verlenging van 2 x 10 minuten en bij de vrouwen van 1 x 10 minuten, volgens het "sudden deathĒ systeem.
Is de stand hierna nog gelijk volgen er strafschoppen conform de KNVB-regels.
ARTIKEL 5. Puntentelling.
 
Bij winst 3 punten, bij een gelijkspel 1 punt en bij verlies 0 punten.
Winnaar van een poule is de ploeg met de meeste punten.

ARTIKEL 6. Bepaling eindrangschikking.

Om bij het gelijk eindigen in een poule de eindstand te bepalen geldt achtereenvolgens:
a. het doelsaldo (verschil tussen voor- en tegendoelpunten);
b. meeste doelpunten voor;
c. aantal gescoorde strafschoppen in de 2 poulewedstrijden;
d. het lot.

ARTIKEL 7. Indeling halve finale.

De poulewinnaars en de best geplaatste nummer twee gaan over naar de halve finale.
De hoogstgeplaatste nummer twee, een ploeg uit de gezamenlijke poules, wordt bepaald volgens de artikelen 5 en 6 van dit reglement.

ARTIKEL 8. Indeling finale.

Bij de mannen spelen de winnaars van de twee halve finalepoules de finale.
Bij de vrouwen spelen de winnaars van de twee poules de finale.

ARTIKEL 9. Bepaling wedstrijdtenue.

Het eerste vermelde elftal op het wedstrijdrooster wordt aangemerkt als "thuis-spelendeĒ ploeg.
Bij gelijk(kleurig) tenues moet zij zorgdragen voor een vervangend tenue van een afwijkende kleur.

ARTIKEL 10. Aanvang wedstrijden.

Beide elftallen dienen vijf minuten voor aanvang van de wedstrijd in compleet tenue in de directe nabijheid van het aangewezen speelveld aanwezig te zijn.
Indien een elftal vijf minuten na aanvangstijd niet op het speelveld aanwezig is, volgt automatische uitsluiting van het toernooi.
De uitslag van de niet gespeelde wedstrijd wordt bepaald op 2-0 voor het aanwezige team.

ARTIKEL 11. Toegangsprijzen en/of verloting.

De toegangsprijzen worden bepaald door de organiserende vereniging, in 2010 een bedrag van € 2,50.
Jeugd onder 16 jaar mag gratis naar binnen.
 
De opbrengst van de toegangsprijzen en/of verlotingen van de voorronde komt ten goede aan de 5 verenigingen die daarin als gastheer optreden.

De totale opbrengst van de toegangsprijzen en/of verlotingen op de overig te spelen wedstrijddagen komt ten goede aan de organiserende vereniging.

ARTIKEL 12. Prijsuitreiking.

De prijsuitreiking neemt plaats direct na afloop van de finale.
Bij deze prijsuitreiking dient een vertegenwoordiger van elke deelnemende vereniging aanwezig te zijn.

ARTIKEL 13. Inleggeld, prijzen en vergoedingen.

Verenigingen die deelnemen met een mannen- en vrouwenteam € 00,00
Verenigingen die deelnemen met aleen een mannenteam leggen € 00,00
De bedragen hiervoor worden jaarlijks door de vergadering vastgesteld 

De organiserende vereniging draagt zorg voor de inning van de inleggelden.

Het totale inleggeld 2010, is bestemd voor het prijzengeld en onkosten.
 
Het prijzengeld mannentoernooi;
1e plaats € 00,00 (+ wisselbeker),
2e plaats € 00,00.
De uit te keren bedragen worden jaarlijks door de vergadering vastgesteld
 
Het prijzengeld vrouwentoernooi;
1e plaats € 00,00 (+ wisselbeker)
2e plaats € 00,00
De uit te keren bedragen worden jaarlijks door de vergadering vastgesteld

Het overige inleggeld wordt gebruikt voor de dekking van; de scheidsrechtersonkosten, kosten van drukwerk van het programmaboekje en de overige organisatiekosten.

De organiserende vereniging verstrekt de vergoeding aan de scheidsrechters.

ARTIKEL 14. Toegangsbewijzen.

De organiserende vereniging verstrekt aan de deelnemende teams 20 toegangsbewijzen voor spelers en staf.
De organiserende vereniging verstrekt aan de deelnemende verenigingen 10 toegangsbewijzen voor bestuursleden.
De toegangsbewijzen zijn geldig op alle aangewezen speelavonden en sportparken.


ARTIKEL 15. Wedstrijdformulieren.

Voor elke wedstrijd moeten de (KNVB) wedstrijdformulieren worden ingevuld.
Tevens moeten de spelerspassen van de betrokken teams voorafgaand aan iedere wedstrijd worden overhandigd aan de aangestelde scheidsrechter voor controle.

ARTIKEL 16. Spelers.

Alle spelers dienen lid te zijn van de vereniging die zij vertegenwoordigen.
Een speler die overschrijving heeft aangevraagd Ė en waarvan het overschrijfformulier door beide verenigingen is ondertekend - mag uitkomen voor zijn nieuwe vereniging.

ARTIKEL 17. Toepassing reglement.

Dit reglement is van toepassing op het mannen- en vrouwentoernooi.

ARTIKEL 18. Beslissingsbevoegdheid.

In alle gevallen waarin dit reglement niet voorziet, dan wel verzocht wordt van af te wijken, beslist de toernooileiding, aan te stellen door het bestuur van de organiserende vereniging.

ARTIKEL 19. Organisatie en roulatieschema Gemeentecup.

De deelnemende verenigingen hebben voor de organisatie van de Gemeentecup een roulatieschema vastgesteld.
Dat ziet er als volgt uit:
2001 HHC Hardenberg, 2002 Balkbrug, 2003 Bruchterveld, 2004 Bergentheim, 2005 MariŽnberg, 2006 SVV'56, 2007 SV Gramsbergen, 2008 SCD'83, 2009 Sc Lutten, 2010 Hardenberg '85, 2011 Kloosterhaar, 2012 DKB'44, 2013 Avereest, 2014 EMMS, 2015 Dedemsvaart, waarna de cyclus opnieuw begint.
 
De organiserende vereniging is verantwoordelijk voor de uitvoering van de Gemeentecup in het jaar dat de organisatie is toegewezen.
 
Deze vereniging is tevens gastheer voor de lotingsavond (januari/februari) en de evaluatiebijeenkomst (juni).
Op de speellocaties voor de voorronden treden de aangewezen verenigingen op als gastheer.
De organiserende vereniging is vertegenwoordigd door een contactpersoon voor organisatorische bijstand en administratieve handelingen.

contact: webmaster@gemeentecuphardenberg.nl